69-06 „Pan John Lennon se stejně jako každý velmi obává o mír na Zemi, měli bychom však vědět, jak lze takového míru dosáhnout. Zůstane-li lidská společnost v současném stavu, nebude mír dosažitelný. Nejde jen o to jednoduše přijmout Boha za středobod všeho a dosáhnout tak míru, otázkou zůstává, jak žít v Bohu. Pan Lennon chce zastavit války, ty jsou však výtvory různých politiků. Války tedy nemůžeme zastavit, dokud na summitech vládních představitelů nebudou Krišny si vědomí lidé. Lidé obecně tedy musí porozumět důležitosti vědomí Krišny a v této demokratické době musí vyslat své pravé zastupitele, kteří mohou učinit to správné rozhodnutí, zda jít do války, či ne. Z historie Mahábháraty se dozvídáme, že bitva na Kurukšétře byla způsobena agresivním postojem Durjódhany. Tato válka byla také bojována s pomocí Pána Krišny, a nebyla proto špatná, avšak války vyhlášené a bojované démonickými politiky jsou jistě velmi špatné. Krišny si vědomá osoba jako Ardžuna nemá sklony se zapojovat do bojování, je-li však nutné pro mír na světě vzdělávat lidi k vědomí Krišny, taková osoba se nedrží zpátky. První nezbytností pro světový mír je tedy poučit lidi o tom, jak si být vědom Krišny, neboť jakmile se člověk stane vědomým si Krišny, projeví se v lidské společnosti všechny dobré vlastnosti. Bude-li tedy možné, aby pan Lennon a pan Harrison spolupracovali s hnutím pro vědomí Krišny, jsem si jist, že budeme schopni zastavit všechny tyto nesmyslné války.“ (dŠP Bibhavatí, 12. června 1969)

69-09 „Co se týče těchto zločinců, proč nás před nimi neochrání policie? Znamená to snad, že když je ve Spojených státech někomu vyhrožováno, stát ho nijak neochrání a musí se podřídit krutosti těchto zločinců? Jde o to, že my bychom měli podniknout všechny nezbytné kroky k sebeobraně, výsledek je ale na Krišnovi. Neměli bychom ale jen nečinně sedět a záviset na Krišnovi. Ardžuna musel bojovat na bitevním poli, zároveň ale naslouchal Bhagavad-gítě. Takové by mělo být naše motto. Neměli bychom bojovat sami, bez vědomí Krišny, ani bychom se neměli vzdát všech možných prostředků ve vědomí Krišny.“ (dŠP Brahmánandovi, 9. září 1969)

73-06 „Božstva by měla být okamžitě opravena a uctívána. Musíme teď být připraveni, jak jsi to navrhl. Můžeš pořídit nějaké zbraně a vytrénovat několik mladíků na kšatrije. Tyto výstřely mohly padnout již před dlouhou dobou, protože my jsme výzvou pro každého. Musíme být tedy připraveni bojovat. Nemůžeme zastavit toto hnutí. Bojujeme ve skutečnosti s májou. Ta tedy může občas způsobit ztráty v našem táboře. My musíme jen poděkovat Krišnovi a se vší vážností Mu vše zasvětit. Ty jsi Kírtanánanda Mahárádž, ten, kterému působí radost vykonávání kírtanu. To je naše skutečná zbraň proti máje.“ (dŠP Kírtanánandovi Mahárádžovi, 14. června 1973)

74-04 „Pochopil jsem, že někteří filozofové v Rusku přemýšlí o autokracii v dobrém slova smyslu. Já též podporuji tuto filozofii. Mnohokrát jsem již vysvětlil, že védský systém autokracie nebo monarchie s dobrým vzděláním ve vědomí Krišny může zachránit celý svět, kdežto marxismus nepochodil kvůli politickým zlodějům. V Anglii, kde uměle udržují monarchii, se lidé mohou stát vědomými si Krišny, a kdyby nástupce trůnu byla osoba vědomá si Krišny, způsobilo by to velkou revoluci na politické scéně. Takový vznešený panovník není jen autokrat, ale dostává od bráhmanů vedení, jak vládnout a dohlédnout na to, že je každý zaměstnán ve svých náležitých povinnostech jako bráhmana, kšatrija, vaišja a šúdra a že nikdo není bez práce. Není pak šance na nechtěné protesty ve společnosti.“ (dŠP Šjámasundarovi, 1. dubna 1974)

74-04 „Ano, inflace je způsobena papírovými bankovkami. Co se týká vlastnictví půdy, ve védské civilizaci byla půda lidem dána k pěstování plodin, ne do vlastnictví, a vybírala se daň 25 procent z přijmu. Půda patřila státu a lidé ji mohli kultivovat a pak zaplatit státu čtvrtinou svého příjmu. Neměli-li žádný příjem, daně neplatili. Pokud by nezaplatili daně, mohla jim být půda vyvlastněna. Nikdo nemohl od státu dostat půdu, pokud by nepřistoupil na to, že na ní něco vypěstuje, a když každý něco sklidí, není nikdy nedostatek jídla. Když nic jiného, aspoň měli lidé jídlo pro sebe samotné. Teď jsou lidé jen vzdělanými šúdry. Chodí do práce, kde vyrábějí něco, co společnost nutně nepotřebuje. Skutečná sociální struktura by měla vypadat tak, že první třída, intelektuálové či bráhmani, by měla studovat a vzdělávat lidi o vědomí Boha. To oni jsou guruy všech ostatních tříd.“ (dŠP Bálavantovi, 28. dubna 1974)

74-04 „Mým dalším plánem je obnovit védské rozdělení společnosti podle doporučení Bhagavad-gíty:

čátur-varnjam majá srištam, guna-karma-vibhágašah

tasja kartáram api mán,viddhj akartáram avjajam

Bez tohoto rozdělení nemohou být lidské činnosti systematicky vykonávány v míru. Musíme mít velice inteligentní třídu, která povede celou populaci díky svým bráhmanských vlastnostem. Musíme mít třídu lidí pro ochranu v nebezpečí a pro udržování míru a pořádku, kšatriji. Musíme mít třídu k produkci jídla a obilovin pro dostatečné nasycení zvířat i lidí bez rozlišování. Obzvláště krávy musí být touto třídou ochráněny. Nepodporujeme lidi, kteří jedí maso, avšak jsou-li k tomu tak zabedněně připoutaní, mohou jíst prasata a psy nebo kozy či ovce za určitých podmínek, ne vydržováním jatek. Pak bude lidská společnost velmi mírumilovná a každý bude zaměstnaný bez toho, aniž bychom tu měli nečinné mysli, které jsou jen ďáblovou dílnou (parafráze anglického přísloví, pozn. překl.) Pokud v Anglii a Americe a také ve Francii a Německu dokáží porozumět této filozofii, nastane velká teistická revoluce, která porazí ateistickou filozofii marxismu. Současná komunistická filozofie musí být poražena obnovením principů čátur-varnjam.“ (dŠP Šjámasundarovi, 1. dubna 1974)